måndag 3 januari 2011

Mitt sagoblod.

Under mellandagarna har jag och min pojkvän plöjt oss igenom alla Sagan om Ringen-filmerna (eller Härskarringen om ni föredrar detta mer "rätta" namn). De långa varianterna. Det blir en massa timmar Sagan om Ringen ska ni veta! Detta har gjort att jag drömt om diverse grandiosa slag till häst om nätterna och att jag börjat fundera över vad jag skulle kunna tänkas vara för varelse om jag bott i Midgård. Och om man ser Midgård som något som funnits låååååångt tillbaka i historien fast i denna världen, vad skulle jag då ha för arv i mig från dessa varelser. Jag har funderat mycket över detta (när jag borde tänkt på andra saker) och kommit fram till att den lilla del av mitt blod som besitter detta potentiella sagoarv ser ut något såhär:


Och här kommer ett cirkeldiagram för att ytterligare förtydliga det hela:


Man kan enkelt konstatera att jag har mest hobbit i mig. Sedan finns det lite människa i mig, ännu lite mindre alv och sist och minst en uns dvärg.

Jag tänkte här komma med en förklaring till allt detta. Vad detta historiska (Vem vet?) arv lämnat för egenheter hos mig. Men denna förklaring lät så galet egocentrerad så jag blev helt generad och jag tog bort den. Jag lämnar därför total tolkningsfrihet till er!




Till sist tänkte jag nämna varför orcherna inte fick vara med i beräkningen. 
Det är helt enkelt för att jag känner mig helt övertygad om att jag är helt orchfri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar